Som kunde hos os har du adgang til en række services. Brug fx Tryg Lægehotline – videokonsultation med en læge alle ugens dage – når du lige har brug for at en læge ser, om du behøver være bekymret.
Når I endelig er afsted sammen, kan det være dejligt at få lægen ud i skoven på video til at give sit input til, om I skal på skadestuen.
Når du er rejst på ferie langt fra din læge
Er det tryggere at vende tvivl om dit helbred i et videokald med vores dansktalende læge?
Skal det virkelig bare løbes væk?
Spørg hellere lægen over video, før du sender dig selv eller dit barn afsted til dagens aktiviteter.
Sådan kan Tryg Lægehotline hjælpe dig
Du bliver tilset online via vores app eller hjemmesiden tryg.dk/laege
Åbningstid: hverdage kl. 8-22 – alle andre dage kl. 9-17
Vi kan udskrive recepter til dig
Du får kontakt med en erfaren, dansktalende speciallæge i almen medicin med 11 års uddannelse bag sig.
Har du fri adgang til Tryg Lægehotline?
Alle kunder i Tryg – og familiemedlemmer, de bor sammen med – kan benytte Tryg Lægehotline.
En konsultation med Tryg Lægehotline koster normalt op til 249 kr., men hvis du har dine private forsikringer hos Tryg eller gennem Danske Bank, får du rabat og dermed fri adgang.
Hvis du har dine forsikringer gennem eller via henvisning fra en af vores andre samarbejdspartnere, koster en konsultation fortsat op til 249 kr. Når du gør brug af Tryg Lægehotline, får du besked om din eventuelle pris, inden konsultationen starter.
Den frie adgang gælder ikke for kunder, der:
Bor i Grønland eller udlandet
Ikke har privatforsikringer hos Tryg
Hvis en af dine forsikringer allerede inkluderer fri adgang til Tryg Lægehotline, er det naturligvis det, der gælder, uanset hvordan du er blevet kunde i Tryg.
Er du i tvivl om, om du har fri adgang eller ej, er du velkommen til at ringe til os på 70 11 20 20.
Læs mere
Spørgsmål og svar om Tryg Lægehotline
Hvordan får jeg Tryg Lægehotline?
Du kan bruge Tryg Lægehotline både på mobil, tablet og computer.
Konsultationen foregår på video, så lægen kan se patienten. Konsultationen koster dig ikke noget, hvis du er direkte kunde.
Sådan gør du – på mobil og tablet: Hent appen Tryg Lægehotline der, hvor du normalt henter apps:
Åbn appen og log ind med MitID – også selv om det ikke er dig selv, som er patienten
Sådan gør du – på computer: Gå ind på tryg.dk/laege og log ind med MitID.
Hvordan får min familie adgang?
Din ægtefælle, partner og børn kan også benytte Tryg Lægehotline, når de deler adresse med dig. Børn under 15 år skal ikke oprettes, da de benytter hotlinen sammen med dig.
Følg disse trin for at oprette familiemedlemmer i appen eller på din computer:
Opret din ægtefælle, partner eller børn over 15 år med navn, fødselsdato, mobilnummer og mailadresse under min profil (øverste højre hjørne med dit navn).
Den oprettede person modtager herefter et link til Tryg Lægehotline, som skal aktiveres med MitID inden for 24 timer. Ved login afgives samtykke ved brug af Tryg Lægehotline.
Den registrerede person kan herefter straks benytte Tryg Lægehotline ved at vælge ’Digital læge’.
Du kan også registrere din familie til brug af Lægehotlinen, hvis du bruger Tryg Sund-appen. Her skal du logge ind, vælge Tryg Lægehotline og følge samme trin.
Hvad kan lægen på Tryg Lægehotline hjælpe med?
Få vejledning og lægefaglige råd her og nu.
Få udskrevet en recept, hvis det er nødvendigt.
Få fornyet recepter på medicin, du normalt tager, men som du er løbet tør for – fx p-piller og blodtryksnedsættende medicin.
Hør, hvilken håndkøbsmedicin der kan være egnet.
Spørg, om du bør søge læge her og nu, eller om du kan vente.
Husk straks at søge læge eller ringe 112, hvis du har akut behov for lægehjælp.
Hvad kan lægen på Tryg Lægehotline ikke hjælpe med?
Dette kan lægerne på Tryg Lægehotline desværre ikke hjælpe med:
Spørgsmål om igangværende behandling eller støtte ved sygdom – det koordineres bedst af din egen læge.
Akut behov for lægehjælp – kontakt i stedet akut modtagelse eller ring efter en ambulance.
Hvilke symptomer spørger andre om?
Spørgsmålene til Tryg Lægehotline handler oftest om:
Muskel-/ledsmerter
Fordøjelsesproblemer
Udslæt, solskoldning og sår
Urinvejsinfektion
Øre- og øjenfunktion
Insektstik og –bid
Hvordan fungerer tidsbestillingen?
Under ‘Mine aftaler’ kan du se, hvis du har booket en videokonsultation til et senere tidspunkt.
Ca. 15 minutter før en videokonsultation får du mulighed for at starte videokonsultationen. Her kommer du ind i et "venteværelse", og behandleren vil kunne se, at du er klar.
Når behandleren starter videokonsultationen, skal du acceptere kaldet for at komme igennem.
Hvordan fungerer køfunktionen?
Hvis der er ventetid, når du i åbningstiden klikker for at få en videokonsultation, får du at vide, hvor længe du kan forvente at komme til at vente.
Du kan komme til at vente kortere eller længere, fx hvis en anden forlader køen – eller andre konsultationer varer længere, end forventet.
Hvis ventetiden er for lang, er der mulighed for at forlade køen og bestille en tid i stedet.
Hvad gør jeg, hvis jeg har problemer med forbindelsen?
Hvis du fx har dårligt netværk der, hvor du er, kan det ske, at du mister forbindelsen undervejs i konsultationen. Hvis det sker, vises der en knap med beskeden: "Blev forbindelsen afbrudt? Klik her". Den fører dig retur til videokonsultationen.
Behandleren vil gøre det samme – men har også mulighed for at kontakte dig på det telefonnummer, som du oplyser, når du starter eller booker konsultationen. Vær opmærksom på, at behandleren i så fald kan ringe fra hemmeligt nummer.
Kan I ændre i adgangen til Tryg Lægehotline?
Ja, vi forbeholder os retten til at ændre i reglerne for adgang til Tryg Lægehotline med én måneds varsel på tryg.dk til henholdsvis 1. januar og 1. juli hvert kalenderår.
Hvor end du er, så er lægen lige ved hånden
Endelig er familien afsted sammen, og der hygges. Men far er optaget af sin telefon, og mor er ikke glad. Se, hvordan det går familien.