Ofte stillede spørgsmål

Regninger og betaling - få svar på dine spørgsmål her
 

På Min virksomhed kan du finde en oversigt over dine regninger og betalinger. Har du spørgsmål til din regning, kan du herunder få hjælp til de spørgsmål, vi oftest bliver spurgt om.

Generelt

Hvor ser jeg min regning, pris, dækning osv.?

Min virksomhed kan du nemt få et overblik over dine regninger og betalinger.

Her kan du:

  • Se dine regninger
  • Se dine samlede opkrævninger
  • Se og printe din betalingsoversigt
  • Se og printe dine indbetalingskort
Hvor finder jeg en samlet oversigt over mine betalinger?

Du kan logge ind på Min virksomhed og finde en samlet oversigt over dine betalinger fra en valgfri periode. I videoen herunder kan du se, hvordan du kan downloade og printe oversigten enten som PDF eller Excel-dokument.

Er du i tvivl om, hvordan du logger ind, eller hvad du selv kan foretage dig online i forhold til dine forsikringer? På denne side får du en hurtig og grundig introduktion til Min virksomhed.

Kan jeg betale for et andet firmas forsikringer?

Ja, det kan du sagtens. Hvis du vil betale for en anden virksomheds forsikringer, skal du ringe til os på 44 20 45 00. Så sidder vi klar til at hjælpe dig.

Hvad er et opkrævningsgebyr?

Opkrævningsgebyret dækker de udgifter, vi har ved at opkræve den enkelte betaling. Gebyret er forskelligt alt efter, om du betaler via giro eller gennem Betalingsservice.

Se en oversigt over gebyrer og afgifter hos os.

Hvad dækker ’tidligere opkrævet’ over?

'Tidligere opkrævet' dækker over diverse beløb, der er kommet oven i din forsikringsbetaling. Det kan være på grund af:

  • Ændringer i din forsikringsaftale, som giver en højere pris. Fx en ny dækning eller en ændring i kilometerforbruget på din bilforsikring.
  • Hvis du er flyttet, og prisen er anderledes på din nye adresse.
  • Hvis din nye forsikring er startet før, betalingsaftalen er kommet i gang.
  • Manglende beløb fra tidligere opkrævninger.
  • Ubetalte rykkergebyrer fra tidligere opkrævninger.
Hvorfor har jeg modtaget girokort på et afmeldt eller solgt køretøj?

Det kan være fordi, vi ikke har modtaget besked fra SKAT (Centralregistret for motorkøretøjer). Er bilen solgt til anden side, kan der gå op til 30 dage, før vi modtager besked.
Ring til os på 44 20 45 00, så kigger vi på det.

Betalingsservice

Hvor finder jeg mit indbetalingskort?

Min virksomhed har du mulighed for at finde, downloade og printe dit indbetalingskort (girokort). Har du ikke tidligere brugt vores selvbetjening, og vil du gerne have hjælp til at se, hvor du finder dette, kan du se videoen herunder. Videoen guider ind til opkrævningsoversigten på Min virksomhed, og viser dig, hvor du kan finde det indbetalingskort, du har brug for.

Er du i tvivl om, hvordan du logger ind? På denne side får du en hurtig og grundig introduktion til Min virksomhed.

Hvorfor bliver min Betalingsservice afmeldt?

Når banken afmelder en betalingsserviceaftale, er det ofte fordi den, der står som kontohaver hos banken, og den, der står som betaler af forsikringen hos os, ikke er den samme.

Tjek indstillingerne på den konto, du vil betale forsikringerne fra og ring til os. Så sikrer vi os, at den der står som betaler, også er den person, du/I gerne vil have på - og så tilmelder vi Betalingsservice igen.

Hvorfor har jeg fået et indbetalingskort, når jeg er tilmeldt Betalingsservice?

Enten er din seneste opkrævning via Betalingsservice blevet afvist, eller også er hele din Betalingsserviceaftale blevet afmeldt. Begge dele kan skyldes fejl eller misforståelser.

Det kan også skyldes, at forsikringen er tilmeldt før, der er sendt besked til Nets om tilmelding til Betalingsservice.

Tal med din bank om, hvorfor betalingen ikke er gået igennem. Betal indbetalingskortet og kontakt os herefter på 44 20 45 00.

Når Betalingsserviceaftalen igen er oppe at køre, vil den betaling, du har haft på indbetalingskortet være registreret.

Hvordan bliver jeg tilmeldt Betalingsservice igen?

Hvis din aftale er blevet afmeldt, kan du selv tilmelde den. Enten ved at sige ja tak til, at fremtidige regninger fra os skal tilmeldes Betalingsservice eller ved manuelt at indtaste tilmeldingen. Du skal bruge følgende informationer:

  • PBS-nummer: 00017884
  • Debitorgruppenummer: 01935
  • Kundenummer: Står på dit indbetalingskort

Husk at betale det tilsendte indbetalingskort – aftalen virker først fra næste betaling. Ring til os på  44 20 45 00, hvis du har brug for hjælp.

Vil du skifte kontonummer på din betalingsserviceaftale, skal du kontakte din bank for at få hjælp.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg skifter bank eller konto?

Tjek med din bank, at dine betalingsaftaler flytter til den konto, du ønsker. Banken sørger derefter for, at betalingsaftalen bliver flyttet.

Månedsbetaling

Kan jeg betale månedligt?

Ja. Du kan betale månedligt og dermed dele udgiften op i mindre bidder i stedet for at betale et samlet beløb én gang om året. Du kan få månedsbetaling på de fleste forsikringer. Tag fat i os og hør om dine muligheder på 44 20 45 00 eller tilmeld dig på Min virksomhed

Hvad koster det at betale månedligt?

Hvis du vælger at betale månedligt, beregner vi et tillæg på 3 % af din helårlige pris. Der er desuden et betalingsgebyr på 9,5 kr. pr. opkrævning.

Hvornår kan mine forsikringer ændres til månedsbetaling?

Har du allerede betalt for et helt år og skifter til månedlig betaling, sender vi pengene retur til din konto. Herefter starter den månedlige betaling.

Skal jeg være tilmeldt Betalingsservice?

Ja. Du skal være tilmeldt Betalingsservice for at kunne betale månedligt. Vi hjælper dig gerne. Ring til os på  44 20 45 00 og hør om dine muligheder.

Vær opmærksom på, at du skal have en erhvervskonto i virksomhedens navn for at blive tilmeldt til Betalingsservice.

Skift til månedsbetaling

Hjælp likviditeten – skift til månedsbetaling 

Du kan skifte til månedsbetaling på mange af vores forsikringer, hvis du i dag betaler helårligt.

Det kan give dig penge tilbage på kontoen her og nu, hvor du har brug for dem. Samtidig får du en betalingsordning, der kan give luft i økonomien ved at dele dine udgifter op i mindre bidder.

Ring og hør mere på 44 20 45 00.

Samleopkrævninger

Kan jeg få en samlet regning i stedet for at betale pr. forsikring?

Har din virksomhed to eller flere forsikringer hos os, og er de tilmeldt Betalingsservice, kan du samle din betaling i en samleopkrævning. Med kun én samlet opkrævning bliver det endnu nemmere for dig at betale for dine forsikringer, og du sparer det opkrævningsgebyr, der normalt betales ved hver regning. 

Hvordan bliver jeg tilmeldt samleopkrævning?

Du har mulighed for at vælge samleopkrævning på alle nyindkøbte forsikringer på nær korttidsforsikringer, og du kan betale for op til 10 forsikringer på én gang. 

Vil du gerne tilmeldes, kan du kontakte os på  44 20 45 00 og høre nærmere om dine muligheder for en samleopkrævning.

Koster det noget at blive tilmeldt samleopkrævning?

Nej, det koster ikke noget at samle din betaling i en samleopkrævning. Du sparer tværtimod det betalingsgebyr, du normalt betaler for hver enkelt regning.

Rykkere

Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler i tide?

Hvis vi ikke har modtaget din betaling på den betalingsdato, der står på din opkrævning, sender vi en påmindelse med et gebyr på 100 kr. for de ekstra omkostninger. Er der sket en fejl? Ring til os på  44 20 45 00.

Hvorfor har jeg aldrig fået min regning?

Din oprindelige opkrævning kan være sendt til dig som et elektronisk indbetalingskort, fordi du kan være tilmeldt elektroniske indbetalinger i din bank uden at være opmærksom på det. Så vil betalingen ligge under ’tilmeldte’ eller ’kommende betalinger’.

Kontakt din bank, hvis du er i tvivl.

Ligger der ikke noget i banken, så kontakt os på  44 20 45 00 og vi vil sende dig et nyt indbetalingskort.

Hvorfor har jeg fået en rykker?

Hvis du har modtaget en rykker, kan det være fordi:

  • Du har ikke betalt din regning i tide. Så snart du har betalt din regning og rykker, bliver du opkrævet på normal vis igen. 
  • Din bank kan have afvist din Betalingsserviceaftale. Fx hvis der ikke er dækning på din bankkonto til at betale  for opkrævningen via betalingsservice. Kontakt din bank for at høre årsagen. 
  • Din betalingsaftale kan være slettet af din bank eller dig selv. Så snart du har betalt din regning og rykker, kan du tilmelde din forsikring til Betalingsservice igen. 
  • Du kan have angivet et forkert kontonr. til Betalingsservice. 

For at tilmelde Betalingsservice igen skal du kontakte din bank eller selv tilmelde din betaling via din netbank.