Vi opdaterer vores systemer i weekenden, så du kan ikke anmelde skader online i perioden 19. april kl. 22 til 22. april kl. 7.

Forhandler- og værkstedsforsikring – dækker skader på din kundes bil

Med en forhandler- og værkstedsforsikring er du dækket, hvis du kommer til at skade en kundes bil i forbindelse med en reparation eller ved en prøvekørsel.

Sådan dækker forsikringen

Forhandler- og værkstedsforsikringen indeholder en motoransvars- og kaskoforsikring. Forsikringen dækker de skader, som kundens egen kaskoforsikring ikke dækker. Fx skader, når du prøvekører kundens bil.

Derudover dækker forsikringen de køretøjer, du som autoforhandler eller værksted har stående med henblik på salg. Det kan fx være biler, du sælger for en kunde (altså har i kommission), og som endnu ikke er registreret.

Instrumentbræt i bil

nemt overblik på Min virksomhed

Vil du se detaljer på dine forsikringer eller selv foretage ændringer? Du kan klare det meste online ved at logge ind på Min virksomhed.

Her kan du bl.a. få overblik over dine forsikringer, opdatere din kørelængde, bestille grønt kort og downloade skadeliste. Har du Udvidet Tryg Vejhjælp, kan du også bestille hjulskifte hos et værksted nær dig.

Log ind

Særlige fordele i forhandler- og værkstedsforsikringen

Dækker kaskoskader

Forsikringen sikrer både dine kunders og dine egne uindregistrerede biler mod kaskoskader.

Mulighed for målrettet erhvervs- og produktansvar

Tilvælger du dækninger med erhvervs- og produktansvar, er du dækket, hvis der sker skader på andre personer eller deres ting, på din virksomhed eller efter tilbageleveringen af køretøjet.

En del af Tryg Business

Vælg flere forsikringer og få samlerabat på op til 15 %. Du får samtidig adgang til en række fordelsdækninger til bilbranchen og alle de særlige services. Fx Valified, hvor du kan dokumentere, hvor bæredygtig din virksomhed er og få råd til at blive endnu grønnere.

Gør din forsikring endnu bedre

Du kan udvide forhandler- og værkstedsforsikringen med flere dækninger:

  • Erhvervsansvar. Dækker, hvis du kommer til at skade personer eller deres ting. Et eksempel kunne være, at en kunde glider i en klat olie og kommer til skade, eller hvis du ved et uheld kommer til at beskadige kundens bil, mens den holder på parkeringspladsen*.
     
  • Produktansvar. Dækker, hvis et produkt fører til skade på personer eller deres ting efter tilbagelevering til kunden. Fx hvis en fejlagtig reparation fører til et kørselsuheld.*
  • Skader sket under reparation. Fx hvis du monterer en tandrem forkert, og det fører til motorskade.
     
  • Forkert påfyldning af væske og bundpropsfejl. Fx hvis du kommer til at fylde bremsevæske på oliebeholderen, eller hvis en mangelfuldt påskruet oliebundprop fører til motorskader.

*Erhvervsansvar og produktansvar købes typisk som samlet løsning.

Vær opmærksom ved aflevering af bilnøgler

Har dine kunder mulighed for at aflevere deres bil og bilnøgler uden personlig kontakt, er det vigtigt, at du har et godkendt nøgleindkast til bilnøglerne. Nøgleindkastet skal være tilgængeligt for kunderne - også efter lukketid. Det vil sige, at det ikke må være lukket inde bag et hegn eller lignende, som kunden ikke har adgang til.

Husk at kunden ikke må aflevere sine bilnøgler i din almindelige postkasse. Bliver nøglen efterfølgende fisket op af postkassen, og bilen så bliver stjålet - så dækker forsikringen nemlig ikke.

Par taler med forhandler

Forsikringer til bilbranchen - alt samlet i én pakke

Samler du dine forsikringer hos os og bliver Tryg Business-kunde, kan du samtidig spare op til 15 %. Du får her adgang til en række fordelsdækninger til din branche og til alle de særlige Tryg Business-services.

Læs mere
Autoværksted, hvor mekaniker skifter hjul

Hvilke forsikringer skal du have i autobranchen?

Afdæk dit forsikringsbehov hurtigt og enkelt.

 

Du kan finde dit cvr her